valborgsmässoafton

Dålig uppdatering vet. Men pappa kom hem och har umgåts med honom, gått på en fest, firat valborgmässoafton och haft det mysigt. Kollade nyss på hockeymatchen som svenskarna torskade på, pinsamt. Ha det bra!



Hey beautiful.

Kramisar So!








home

Hej! har varit hos en kompis. Det var jätte kul!
orkar inte blogg nu.

Hemma

Idag slutade vi tidigt men det var ingen som ville göra något
med mig så jag åkte hem. Za är hemma hos en klasskompis
så jag vet inte om hon kommer uppdatera något idag. Jag kanske
gör ett inlägg till men vi får se. Det kan faktiskt inte bara vara jag
som bloggar här liksom. Nu ska jag sätta på en film jag mår bra av
efter två skitdagar i skolan. Hur var er dag?

Kramisar So!

det var längesen

Nu när Za börjat blogga (även fast hon inte gjort fem inlägg)
börjar jag också. Idag var det första dagen efter påsklovet
och det kändes sjukt konstigt att vara i skolan igen. Den
underbara värmen vi hade i helgen har börjat svalna och
det kommer bli kallare. Neeeej. Jag tyckte det kändes som
sommarlov igår faktiskt. Men det var det ju sjävklart inte.
Imorgon slutar vi tidigt! Ja! Någon som vill göra nåt? ♥



orkade inte rotera den..

Kramisar So!

Lika bra att bara göra fem inlägg!

Jo, det är inte så att jag tar bloggen som ett måste:)
Det är verkligen jätte kul! Men nu så tänker jag göra
fem inlägg. Vill att So också ska börja<3 Nu lovar jag
att försöka hålla i gång bloggandet;)


Världens underbaraste!!

Kramisar Za!

Förlåt

Hej! Jag vet att jag suger på att blogga. Varje gång jag
börjar slutar jag nästan direkt. So har verkligen försökt
och det är mitt fel att hon slutat. Nu måste jag göra
fem inlägg och sen ska hon börja:)


Älskar dig So<3

Kramisar Za!

Fast vi lovade ju att svara på frågestunden på söndagen..

Ja fast det glömde jag bort men gör det nu dårå.

Från: Karro

Hur länge har ni känt varandra?
Svar: I snart två år kanske  ;)

Vilken är eran favoritmat?
Svar: So's: Falukorv med makaroner
Za's: Skaldjur typ? haha vädligt mycket iaf!

Vilken är eran favoritfärg?
Svar: Rosa & blå typ, vi har samma :P

Från Eva: Varför kallar ni er ZaSo?
Svar: Vi tog de två första bokstäverna i
våra mellannamn och så blev det ZaSo. Vi ville
ha något "namn" på bloggen och det blev bra. :)

Som ni ser blev det inte så många frågor, hehe!

Kramisar So!




blogga!

Jag har bloggat konstant i en hel jäkla vecka så nu är det Za's tur att blogga. Jag tänker fokusera på min blogg tills Za hr gjort minst fem inlägg, haha. Så det så! ♥



Puss på dej hjärtat! <3

Kramisar So!


dålig uppdatering

Ja förlåt men jag har ju varit sjuk och Za har haft utvecklingsamtal
och mer vet jag inte. Nu ska vi i alla fall bättra oss. Idag ska jag åka
och fira min moster som fyllde år i torsdags. Även min andra mosters
pojkvän. Så moster, Daniel och mina två kusiner kommer upp. Ska bli
så härligt att träffa de igen. Förra gången var ju alla sjuka typ. Lite tråkigt.
Men nu hoppas jag att alla är friska och krya! Ska snart fika med mamma.



Glöm inte frågestunden! ;)

http://zaso.webblogg.se/2011/april/nu-ar-det-dags-for-en-fragestund.html

Vad ska ni hitta på idag?

Kramisar So!


Nu är det dags för en frågestund!



Vi svarar på alla frågor på söndag! ;) AVSLUTAD

Kramisar So!


Britney Spears - Hold it against me



Ni måste bara lyssna på den här, det är en grym låt! ;)

Kramisar So!

Godmorgon

Då börjar jag också igen nu när Za har gjort det. Jag är som sagt sjuk
så det blir mycket uppdatering här i bloggen idag och imorgon. Hostar
och igår hade jag lite feber. Idag ska vi ju simma med klassen. Jättekul
för de som ska göra det. Jag får stanna hemma veckan ut. Så himla sur
jag är verkligen. Jag blir typ alltid sjuk när något händer och innan lov.
Idag om en timme ungefär blir jag hämtad av min farfar så jag slipper
ligga här hemma alldeles själv. Vi hörs när jag kommit hem till de. ;)



Kramisar So!

Zafie

Hej! Ska även börja blogga på min gamla blogg också.
Så ville länka den är:)

http://zafie.blogg.se

Kramisar ZA!

Börjar igen

Hej nu är det dags att börja blogga igen:) Min kusin
och moster har varit i Sverige under veckan så har
tyvärr inte kunnat eller velat blogga. Idag så var So
fortfarande sjuk:( Har varit hos en kompis en stund
och nu ska jag packa badkläder till i morgon. Vi ska
nämligen ha ett simprov:( Haha är ganska duktig
på att simma så det ska nog gå fint<3


Älskar våren!


Vackra snödroppar

Kramisar ZA!

Jag klarar mig inte

Nej jag klarar inte av att uppdatera själv här i bloggen. Jag väntar
tills Za kommer igång igen då börjar jag också. Så bloggen får vila lite nu. ;)

Kramisar So!

Köttfärssås med taglatelli

Det åt vi till lunch. Riktigt gott och maffigt. Jag och pappa
gjorde maten idag och det ska vi göra ikväll också. :)
Det blir kanske bio idag men bara kanske. Om vi kommer
fram till något som passar alla i familjen bara. Vi kan gå när
vi vill för vi har fribiljetter! Jätteskönt! Men nu ska jag kolla
in några bloggar. Vad gör ni denna lördag?



Kramisar So!


Malin är här

Japp hon kom hem till mig efter skolan. Vi slutade tidigt idag. Nu
är pappa snart hemma också. Inte mycket uppdtaering idag.



Vi seplade vem där? :)

Kramisar So!

Fin morgon

Hej alla fina! Denna dag började med en fin morgon. Solen
sken in genom fönstrena, men nu är det molnigt igen. Det
ska bli regn framåt eftermiddagen också. Irriterande. Snart
ska jag gå. Bloggar när jag kommit hem efter skolan.



Kramisar So!

Kötbullar med mos

Är hemma från provet nu. Det var roligare än i tisdags. :) Vi kommer
få beskedet med post inom 1-2 veckor. Hoppas verkligen jag kommer vidare.
Snart blir det middag, kötbullar med mos, gott. Fast jag är inte så sugen på
det. Eller jo kanske. Nu får Za ta och uppdatera. Alla läsare försvinner ju.



Kramisar So!

Godmorgon!

Jag vaknade halv tio, jätteskönt. Jag gick upp och in i brorsans rum
för att jag två lampor var tända. Mycket riktigt som jag trodde låg han
där i sin säng och vände på sig. När han fick veta hur mycket klockan var
blev han skitsur. Men han ligger fortfarande kvar i sängen, haha.
Idag är det som sagt det andra provet. Önska oss lycka till. :)



Jag just nu.

Kramisar So!

Te

Jag har fixat naglarna så nu  sitter jag här och dricker te.
Väldigt avkopplande. Ska nog ta ett bad sen också. :)



Kramisar So!

Mys

Kom precis hem från tandläkaren. Satte på mig myskläder direkt.
Så nu sitter jag här och myser med mammas vargtröja, mysbyxor
och en ölkorv i handen. Idag fick vi reda på att vi blir lediga imorgon
också. För nästa prov är imorgon. Den här veckan har varit chill alltså! ;) ♥



Kramisar So!

Nästa tandläkaren

Jag åkte hem strax över ett så nu sitter jag här och
äter lite mellis, kräm. Snart ska jag gå till bussen för
att åka med den till tandläkaren, hoppas jag inte fått några hål. :/



Kramisar So!

Jag gick vidare :)

Ja det gjorde jag, väldigt skönt. Za gick också vidare. På
torsdag är det nästa prov. Men det värsta (för mig) är över
nu som tur är. Vi hade som sagt inga lektioner idag men jag
seriöst talat dör om vi har lektioner på torsdag! Idag skulle vi
börjat halv tio om vi skulle haft lektioner. På torsdag börjar
vi åtta om vi kommer ha lektioner. Omöjligt att orka alltså.
Klockan är väldigt mycket nu. Godnatt med er.



Bilden symboliserar att jag är glad. ;)

Kramisar So!

Here i am

Nu sitter jag här. Nervös som sjutton. Om ca en halvtimme ska vi samlas sen blir det prov! Önska mig lycka till! Za är inne nu. Lycka till gumman!! <3 Kramisar So!

Idag är det stora provet

Godlunch! Jag sitter här hemma nu och håller på med datan.
Vi har inga lektioner idag eftersom det är idag det stora provet
är. Jag är lite nervös men inte så jättemycket. Har stretchat hela
morgonen och ska göra mer. Men nu sitter jag med en kopp te
och snart blir det hellcats. Är bara på avsnitt fyra så måste skynda mig!
Bloggen kommer ligga lite lågt nu. Men några mobilinlägg kommer nog.



Kramisar So!

Gran diose?

Jag sitter och äter en sen middag nu. Pizza, "nya billys". :) Snart
blir det hellcats!! Grymt program!! Haha men kommer nog minst ett inlägg till.



Kramisar So!

hemma efter en lång skoldag

Min dag:  språk,matte,geografi,musik,lunch,balett,tå,akrobatik.
Lång skoldag alltså som det står på rubriken. Imorn är det prov
så vi börjar kvart i tre. Riktigt skönt. Snart blir det förmodligen
att rita bilder till boken (huset) och sen hellcats! Det äger!



Kramisar So!


Hellcats

jag har börjat kolla på en sjukt bra serie. Bara sett två
ansnitt and i'm love it! ♥ Klockan är rätt mycket nu så
det är natti natti för mig nu. Hoppas ni haft en hrälig helg.




Ps. Är inne på mammas mac. ;)

Kramisar So!



Grym dag!

Hej allihopa! Vi hämtade som sagt upp Lov vid slussen sen drog
vi till Andy's. Halv två kom vi dit och halv sex lämnade vi stälett.
Fyra roliga lekfulla timmar spenderade vi där inne! Lunch åt vi vid
tre typ sen fika när vi var klara. Vi lämnade Lova i slussen (igen) sen.
Jag och pappa åkte ända ut till bagarmossen för att hämta några plankor
pappa ska köra upp imorgon till jobbet. Klockan är redan åtta så snart är
det läggdags. Ser att Za inte uppdaterat något. Det är nog för att hennes
moster och kusin är ju här. Jag skulle inte heller blogga då. Man vill ju umgås
mycket då. I tio dagar får jag vara "huvudpersonen" i bloggen. ;)



Jag satt bredvid pappa i framsätet men jag såg honom inte

för att alla plankor var ivägen.

Kramisar So!


Andy's lekland

Japp snart bär det av till Andy's lekland med Lova! Ska bli
jätteroligt! Väldigt längesen jag var där faktiskt. ;)
Men blir nog borta en lång stund så vi hörs senare!



lekklädsel!

Kramisar So!

3e april 2011

Godmorgon! Sovit gott? jag har drömt en massa inatt. Vaknade
vid halv nio ungefär och var störthungrig. Klickade lite på iphonen
sen gick jag in till mamma och pappa för att väcka de. Vi myste en stund
så nu är det dags för frukost! Bacon till mig och ägg till de andra!
Ni kanske inte vet det men jag är äggallergiker. Spyr om jag får i mig det.
Inte så trevlig info men det är ju sanningen. ;)
Ska kanske göra nåt kul med Lova idag men vi får se!

Jag en morgon för några månader sen hos Karro. Trött? Jo tack!

Kramisar So!


Ha en toppen lördagskväll!

Vad gör ni denna lördagskväll? :) Själv ska jag bara mysa

med min underbara familj. Kolla på någon mysig film kanske. Tips?

Kramisar So! (funkar inte att ladda upp bilder, sämst)

 


Hemma

Hej! Har precis ätit. Inatt kommer min kusin och moster
till Sverige:) Är jätte glad. Så kommer vakna klockan
två och prata. LÄNGTAR! Nu ska jag läsa lite tidningar
och kolla roliga saker. Idag så har jag bara tagit det lungt
spelat lite Ps3! Ska gå nu ses<3


Här en gammal bild!

Kramisar Za!


Panerad torsk med kokt potatis och vitsås!

Jag har kollat på EM i pardans. Så himla duktiga! Vill verkligen
börja på pardans/tio dans vad man nu säger. ;) Sedan när det
var slut gick jag ner till mammsen och pappsen för de kollade
på filmen: Cornelis. Sjukt bra. Älskar hans låtar/visor! Men jag
kan ju säga att han var lite lustig. :) Skådespelaren var jättelik
Cornelis! Tänk att han bara blev 50 år. :( Fast han rökte ju mycket
så det är nog därför och han hade typ någon tumör ju eftersom han
hade diabetes och hade inte tagit hand om sin kropp dirket.
Men rekommenderar er att se den! ;) Det blir ingen bio ikväll för
vi kommer inte överens om vilken film det ska bli. Får ta det en annan
gång då. Vi har fribiljetter så kan ju gå när vi vill. :)
Nu till rubriken. Det är vad vi ska äta till middag ikväll.
Jag som bestämt maten! ♥



Cornelis Vreeswijk

Kramisar So!


GULBLÅ

Hej! Kom precis hem efter lite shopping med pappa. Han hämtade
upp mig från baletten sen åkte vi till butiken GULBLÅ. Hittade ett
par svarta tighta och ett par benvita lite lösare. De benvita blir
sjukt snygga nu till våren! Vidare till sickla för att köpa byxor till
pappa och en skjorta. Olivfärgad skjorta blev det, jättesnygg var den.
På lindex blev det solglajjer till mig och pappa. Lunch på det sen
åkte vi och handlade. Men nu är vi hemma, äntligen! Ikväll eller ja
om någon timme blir det bio. Eller det är inte bestämt än. Får se om vi
hittar någon bra film först. Som passar alla i familjen och det är lite svårt. ;)





Kramisar So!

Till baletten

Godmorgon! Nu sitter jag på min kära buss påväg till baletten. :) Den börjar halv tio och slutar elva. Sedan kommer kanske pappa och hämtar mig! Vi får hoppas det iallafall! :) Kramisar So!

Pappa är påväg nu :(

Sist jag pratade med pappa så sa han att han kommer hem
vid åtta. men halv nio ringde han mamma och sa att han startade
bilen för några minuter sen. Jag som ville ha en myskväll med
hela familjen! :(  Allt blir förstört nu, skit.
Saknar honom så mycket!! Han måste komma hem nu snart!!

Kramisar So! (ingen bild)

Crazy hats

Hej! Jag tycker det finns jätte fina hattar! Men
dessa är lite för mycket..









Kramisar ZA!



Fredags mys!

Hej! Det blir ett kort litet inlägg här. Som sagt har vår
gamla lärare hälsat på oss idag. Det var jätte roligt att
få träffa henne och hennes barn igen. Nu ska jag bara
ta det lungt och ladda till på Tisadag. Då har vi det
viktigaste provet i våra långa liv:)



Ps.hade blött hår.

Kramisar ZA!

Fredag


Jahopp så var det fredag igen. Veckorna går så fort. Idag kom
våran förra lärare och hälsade på. Det är verkligen världens bästa lärare.
jag har iallafall inte haft någon bättre än henne. Vi hade henne i två
år och en annan (som vi har kvar) men sen blev Maria
med barn så hon blev mammaledig. Så vi har henne inte längre.
Men det är iallafall bra att hon kommer och hälsar på ibland!! :)
Jag t.o.m grät på sommaravslutningen i femman. =(
Vi fikade också idag med Maria och hennes lilla dotter Lisa och
hennes son Viktor. Hon var ju och hälsade på i oktober och då
låg lilla Lisa bara i vagnen. Men nu kan hon sitta själv. Maria hade
med sig Viktor och Erik till skolan en gång i fyran för dagis var stängt.
Då gick jag och Viktor i trappor och jag höll honom i handen. Han var
två år då och nu är han fyra! Erik har börjat skolan också!
Åren går så himlans snabbt. Men jag blev full av lycka när jag såg
Maria komma in genom dörren idag! Det gjorde min dag!
Ikväll kommer pappa hem och då blir det fredagsmys!

Vad ska ni hitta på en fredag som denna? :)

Kramisar So!

 


RSS 2.0