Galen i högklackat

 

En vanlig människa samlar på kapsyler eller något sånt litet
men jag samlar på högklackade skor. Jag bara älskar de. Ni
kanske kan få se min "samling" någon gång. ;) Dock andvänder
jag de nästan aldrig. Men jag måste hela tiden ha mer.

Nu ska jag ta te sen sova. Godnatt.

Kramisar So!

gatumålningar

Hej! Jag älskar att se målningar på gator.
Vi borde ha det mer i Sverige. Vi får
väl sätta oss ner och börja måla:)


Haha:)






Visst är dom fina?

Kramisar Za!

Mår bättre

Imorse vaknade jag med världens huvudvärk. Tog en värktablett och
somnade om sen begav jag mig till skolan. Men jag blev hängig också
så jag åkte hem vi halv elva. Har vilat i sängen sen dess. Men nu mår jag bättre.
Har bara druckit vatten och sovit. Imorgon har vi sovmorgon så ska nog
se till att få en tio timmars sömn. Ja jag kommer till skolan imorgon. Tar med
mig en alvedon, hoppas inte jag behöver ta den. Men i säkerhetsfall.
Snart blir det middag. Kycklingfilé med något. Vi hörs närmare läggdags.



Jag tidigare idag.

kramisar So!

Torsdag

Hej! Nu kollar jag på nyheterna är jätte trött. Har
hostat mycket idag:( So gick hem från skolan för att
hon mådde dåligt. Krya på dig<3 Börjar tio imorgon.
skönt. Vi uppdaterar inte jätte mycket denna vecka
och nästa. Pga. olika prov. Sen kommer allt bli
som vanligt igen:)


Jag på nyårsafton.


Jag!

Kramisar ZA!

Underbar dag med fina Lova! :)

Efter att vi slutade skolan kom jag hem till Lova. Vi typ bara snackade
strunt prat. Sedan kanske efter tjugo minuter en halvtimme kom
Lovas pappa hem. Han frågade hur länge jag skulle stanna och
om jag skulle äta där. Jag svarade att jag inte visste men att jag
kan nog äta där. Så han frågade om vi ville äta i heron city. Vi sa: JA!
Haha sen åkte vi dit halv sju typ för vi körde Twister innan, ett rörligt spel, skitkul!!
Har också det hemma. :) Men efter vi hade ätit (jag och Lova tog tacos) gick vi ner till
simulatorn som finns där. Vi valde att åka tunnelbana. Nu mår jag illa. Haha.
Men det var iaf riktigt roligt att vara sålänge med Lova.
De körde hem mig så nu sitter jag här på min stol och snurrar.
Ska snart dricka te med mamma. Sen måste jag sova för att vi börjar åtta imorgon.





Godnatt. Sov gott.

Kramisar So!


Övergång

Nu visar jag hur man gör en övergång:) Haha.
Inte jätte bra bilder.














Kramisar ZA!


Ljust ute!

Hej. Nu mår jag så mycket bättre. Kommer till skolan
imorgon:) Så skönt att bli frisk. Tänk klockan är nu halv
sju och det är fortfarande ljust ute! Våren är på väg.
Nu dricker jag en jätte god ananas juice. Vad har ni gjort idag?



Kramisar ZA!

Sämsta dagen på länge

Jag glömmer engelska läxan hemma. Det blir strömavbrott i skolan
och jag blir ledsen och rädd för att jag är helt ensam. Jag tänker ta ett
varmt och skönt bad när jag kommer hem. Sedan glömmer jag sätta i
proppen så allt vatten rinner ut. Andra gången så blir det nästan för mycket
så jag tömmer ut lite. Sedan är det iskallt i botten. Jag äter middag så att
varmvattnet ska komma tillbaka, men vid halv åtta ungefär hoppar jag i badet.
När jag tappat ut allt vatten så finns det inget varmt dusch-vatten kvar. Bara kallt.
Känner mig inte fräsch nu alltså. Hoppas varmvattnet kommer tillbaka snart så
jag kan duscha av min kropp och sprayen i mitt hår. Sämsta dagen på länge.


Glad vill man se ut efter ett bad. Som hon på bilden.

Kramisar So!


Hemma i säkerhet

Jag kom nyss hem frå skolan. Vi hade uppdansning och det
kändes jättebra! Sen när jag var själv i omklädningsrummet
så blev det strömavbrott! Så jävla läskigt asso! Jag var HELT ensam + att det var kolmörkt!
Jag grät i typ 5-10 min. tills en vakmästare kom med ficklampa. Trodde jag
 skulle stå där hela kvällen. Usch. Sen när man äntligen kommer ut ser
man vilket fint väder det är ute! Söblandat regn, regn, snö, inget. Det varierar hela tiden.
Men nu är jag äntligen hemma! Ska ta ett varmt bad och koppla av. Behöver det. ;7

Kramisar So!

 


Städar

Hej! Nu har jag gjort lite matte och svenska här hemma.
Så jag behöver inte ligga jätte mycket efter sen när
jag kommer tillbaks till skolan. Idag har vi uppdansning
vi tränat ända sen i höstas för denna och dag.
OCH JAG ÄR SJUK!!!
Blir så ledsen. Aja vad kan man göra:(
Nu ska jag städa lite i mitt rum. Har bara legat i sängen.
Och gjort läxa. Mår ändå mycket bättre idag.
Vill bara säga till alla i klassen.
Hoppas det går bra. Tänker på er alla. Toi toi.
Vill höra allt sen:)



Kramisar ZA!

Mobilbloggning

Godmorgon! Det blev inte så mycket uppdatering igår. Det beror på att jag pluggade till ett Afrika prov vi ska ha på onsdag. Sitter på bussen nu. Idag är det uppdansningen! Lite nervös.. Kramisar So!

Mellis

Hej hej! Jag kom nyss hem från skolan. Har lite ont i huvudet
så tänkte åka hem tidigare. När jag hade bytt om kom
alla tjejer in i omklädningsrummet. Vi hade ingen akrobatik.
Så jag missade inte något. :) Sitter här nu och äter mellis,
björnbärskräm. ♥ Hoppas er dag varit fin!




Kramisar So!

manimale

Hej! Nu sitter jag med honugnsvatten och hostar. Inte kul!
Har testat att rita lite manga. Men är inte så duktig:)
I morgon behöver jag verkligen vara frisk Då har vi uppdansning.

Sökte runt lite och hittade bilder på några handmålningar.



Delfin


Svan


Tiger


krokodil


Elefant


Ett träd!

Är jätte imponerad!

Kramisar ZA!










I'm gonna sleep now





Två youtube klipp på en av de bästa dans-filmerna jag någonsin sett!
Med det här inlägget säger jag godnatt.

Kramisar So!

Är det kväll nu?

Det märks verkligen att vi ställt om klockan till sommartid!
Klockan är snart sju och det är fortfarande ljust ute!
Är det kväll nu eller? haha är helt förvirrad just nu.
Filmen var sjukt bra som alltid! Inspirerad? Jo tack!
Imorgon blir det en hel skoldag
utan min kära vän! Hur ska jag klara mig?! ♥


Godis + myskläder = slapp söndag.

Kramisar So!



DJÄVULEN BÄR PRADA

Nu har alla gäster åkt hem. Vi åt lunchbuffé som bestod av
massa gott, bl.a rostbiff, potatissallas mm. :) Snart ska jag
titta på djävulen bär prada med min mamma.
Hälsar till sjuka Za! =(

krypa på dig hjärtat! ♥



Big (a) wienerbröd!



Det jag fick äta för är äggalergisk. ;)

Kramisar So!


Afrika

Hej! Nu sitter jag och pluggar till Afrika provet vi ska ha.
Är verkligen så förkyld. Kan knappt tänka. Snyter mig
varje sekund. Denna helg har varit så jobbig. Kan
inte göra något har bara varit hemma. Har hyrt en
film tjoho. Haha. Vad har ni gjort under helgen?


Snälla varför blir jag inte frisk?

Kramisar ZA!

Hej!

Godmorgon eller ja snarare godlunch. :) Mamma väckte mig
genom att hålla på och fixa i min garderob. Vi ska få gäster klockan
ett så jag måste nog börja göra mig i ordning snart. Ha en bra dag.



Gott.

Kramisar So!

ps. ställde ni om klockan inatt?

Earth Hour

Tänkte flika in en liten påminnelse. Ikväll mellan 20.30
till 21:30 är det nämligen Earth Hour. Själv ska jag släcka alla lampor
och tända ljus. Teven kommer nog vara påslagen för annars finns
det inte så mycket att göra i en timme utan ljus. Har full-laddat batteri
på datan så kommer kanske sitta med den. Ska ni hjälpa till? :)



Kramisar So!

Hemma

Efter baletten (som föräldrar tittade på) åkte jag och mamma in till stan.
Åt på en ny-öppnad resturang. Jag och mamsen delade på en tacobuffé. ;)
Sen vidare till dance & gymshopen. Köpte tre balett-trikåer.
Sen fick jag en lite balettsko-nyckel ring av mamma. :)
Vidare till forum för att köpa lördagsgodis på jamjam.
Handlade på Willy:s till middagen också. Träffade på Lova
och Alicia i forum också. Har duschat så nu ska jag gå ner och fika.



Kramisar So!

Sjuk

Hej! Nu ligger jag i soffan och kollar på tv. Är jätte
förkyld. Hatar verkligen att vara sjuk. Vad ska man
göra. Måste bli frisk till på tisdag. Ska läsa snart.



Sjuk!

Kramisar Za!

Godnatt

Vi har tittat på let's dance nu. Det fortsätter efter pausen.
Men vi uppdaterar inte mera ikväll. Ska mysa lite nu.
Hoppas vi orkar upp till baletten imorgon!
Mamma ska kolla på imorgon.
Godnatt!



Kramisar Za&So!

Middag

Hej! Nu sitter vi hemma hos mig (Za). Vi har just varit
på en underbar resturang. Det var jätte gott. Våra
mammor är kompisar så dom började, så kom vi efter skolan,
det är så mysigt. Vi sitter nu och kollar på Let´s dance och
So och hennes mamma orkar inte åka hem. Så dom
sover över helt oplanerat. Så trevligt. So och Jag kommer
snacka hela natten.



So!


ZA!


Vi beställde varsin Lime-flädersorbet. Så gott!

Kramisar Za&So

Good morning

Hej! Vaknade tidigare. Nu dricker jag te och äter
mango. Jag hostar inte lika mycket idag. Tur!
Idag slutar jag sent på en fredagskväll. Aja..
Det är kul att dansa.



Visst är det gott med Mango?

Kramisar ZA!

Godmorgon

Idag börjar jag tio. Skönt med sovmorgon. Ska
snart gå ner och äta frukost. Ha en bra dag!



Söt!^^

Kramisar So!

Burberry

Burberry är ett väldigt känt märke

som många nog hört talas om. Själv

har jag börjat gilla det mer och mer. Za andvänder

en Buberry väska t.ex.



Här visar Blake Lively upp sig
i en Burberry scarf.

Kramisar So!


Dumma mej

Har just ätit sushi och de andra åt pizza. Kim fyller
ju år idag så han bestämde maten. Sen så fick han filmen dumma mej
i födelsedagspresent. Det var faktiskt den bästa animerade film jag sett! :)
Han fick en sjuuuuukt stor present. Visar en bild här nedanför.



En 40 tums teve!! :D Snacka om att han blev glad. :)



Hans goda frukost! (jag smakade inte men visst
ser det gott ut?)



Kortet/teckningen jag gjorde till honom. :)

Kramisar So!

Clutch

Hej! Alla har vi väl hört talas om clutch. Något som
man kan se bland annat super kändisar ha på olika
galor. Här kommer bara några få.



Chanel.


Dior.


Louis Vuitton.

Visst är dom är fina?

Kramisar ZA!

Torsdag

Hej! Tråkig rubrik. Men kom precis hem så ville göra ett
litet inlägg. Jag längtar tills det blir vår. Vill kunna ha 
vårkläder. Det är jag nog inte ensam om att vilja
eller?
Vad har jag gjort idag?
Inte så mycket mer än att jag varit i skolan.




Lite suddig!

Kramisar Za!

Mobil:ska till skolan nu


Godnatt

Jag börjar åtta imorn. Jobbigt. Ska upp tidigt också
för att Kim, min brorsa fyller år. Femton bast blir han! Åren går fort nu!
Kommer sova sex timmar inatt typ..
men nu ska jag snart ta te, kvällsro. Sen sova.



bild från igår.

Kramisar So!


Linda Bengtzing - E det fel på mig?



Den här låten äger och skulle vunnit melodifestivalen
2011! Riktig shlager låt!

Kramisar So!

We are spiderwomen!

Hej hej! Åkte hem från Za vid 18 ungefär. Har nyss ätit middag
och nu ska jag snart fixa ett grattis kort. Min brorsa fyller nämligen
MOPPE (15 år) imorn!! Ni får se hur det blev senare eller imorgon.
När vi var ute i parken idag så klättrade vi upp i ett
"spindelnät". Sånt här stort nät som finns i olika lekparker.
Vi tog bilder på varandra.





Sista bilden på mig blev lite dålig
för vi zoomade in.

Kramisar So!


Te!

Sista inlägget för idag. Nu ska jag ta en kopp te och
hoppa ner i soffan. Är det något bra på tv på onsdagar?
Får kolla om det finns något. Efter en lång dag är det
skönt att varva ner lite. I morgon börjar vi åtta. Blä!
Så tidigt..



Lite suddig!

God natt!

Kramisar ZA!

Grattis

Hej! Idag fyller min stora syster 21 år. Gammal:)
Så vi har firat henne lite. Nu ska jag snart äta.
Gott! Som sagt So har varit hemma hos mig
kul!



Grattis kära storasyster!

Kramisar ZA!

In the school

Hej! Nu sitter vi hemma hos varandra. Vi slutade
tidigt idag så därför kan vi göra något roligt
tillsammans. Idag tog vi massor av bilder. De kommer
komma upp såsmåningom. Vi har precis varit ute
i det sköna vädret.




Here I am!







ZASO<3

Kramisar Za&So!

Za & So

Hej! Vi är två bästisar som ville skapa en blogg.
Tidigare har vi varsin egen blogg. Vi kommer
uppdatera mycket. Hoppas ni tycker bloggen är bra.


http://zafie.blogg.se


http://skullcandyy.blogg.se





Kramisar Za&So!


RSS 2.0